mandag 4. mars 2013

Ugle lue!


Jeg har strikket ei ugle lue til tenårings jenta mi, 
den er jo bare utrolig søt <3
Den var faktisk veldig morsom å å strikke, 
første gang jeg har prøvd meg på flette strikking.
Blir nok ikke min siste ugla lue
(ønsker meg ei selv også).
Jeg hadde garn igjen etter at jeg strikket Dorthe Skappel genseren til Emilie,
Jeg brukte bare mini alpakka på luen, 
slik at den ikke skal klå så mye :)
Oppskriften på denne luen finner du her.
Siden jeg brukte et mye tynnere garn en Monica la jeg på 12 masker (= 108m)
og brukte dobbeltrå slik  at den skulle bli varmere,
men du kan sikkert bruke enkel tråd (bare å prøve seg fram).
Pinne nr 3 1/2. 
Her måtte jeg prøve meg litt fram.
Jeg brukte også en annen fellingsteknikk.
Siden jeg fikk samme strikke maske anntall som Marius lue,
brukte jeg den felleteknikken som brukes til den luen :)
Det ble ei veldig fin baggy lue.
Jeg er veldig fornøyd med denne <3
 
 

2 kommentarer:

  1. Hei, hei.

    Så gøy du brukte oppskriften min :)
    Den så jo utrolig deilig ut i det garnet du har brukt. Ble vel lett og fin ha på ??
    Er greit når man greier justere masker og felling slik at det passer til den garntypen man bruker.
    Skal ta en rundtur inne på bloggen din, leter etter litt inspirasjon - men vet ikke helt til hva... da er det ikke enkelt vettu, hehe

    Ha en flott søndag med sol og kuldegrader :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble veldig glad for å finne oppskriften på norsk!!!
      Jeg hadde garnet, jeg visste hvordan lue jeg ville strikke,
      så var det bare å prøve seg fram til jeg fikk det til å passe.
      Det ble ei deilig lue, lett og god å ha på :)
      Lykke til på jakt etter inspirasjon.
      Ha en fin dag :)

      Slett