onsdag 2. oktober 2013

Gele tog!

Da min lille niese feiret 4 års dagen sin,
laget jeg et gele tog til henne :)
Ei tynn hylle ble kakefat for anledningen ;)
Jeg kledde den inn med aluminiumsfolie,
men toget ville ikke stå stille det sklei alle veier.
Så da rullet jeg en kant av aluminiumsfolien inntil toget.
Toget er laget av ferdig gele,
jeg brukte 3 pakker.
Den ene pakken skar jeg en del av som jeg brukte som lokomotivførerhus.
For at ikke førerhuset skulle gli av så festet jeg delene med tannpirkere.
Pipen, hjulene og lokomotivførerene ble også festet med tannpirkere.
Toget gjorde STOR suksess i barnebursdagen :)
Jeg var nøye med å ta ut tannpirkerne før barna fikk godteriet,
spesielt med tanke på de minste barna.
Da vi skulle bære ut toget,
begynte det å kjøre (skli) hehe :)
Viktig å bære toget rett ;)
Dette var ganske morsomt å lage,
et tips er at du må ta deg god tid og ikke stresse.
Lurt å lage det rett før servering,
da gele damene begynte å miste litt farge.
Tut Tut!

2 kommentarer: