fredag 19. juli 2013

Strikke kluter!

Vi har hatt noen nydelige godværsdager her på Østlandet,
barna koser seg ute i Solen og mamma har fått strikket 7 kluter.
I 6 uker nå har Bettamis Design lagt ut en ny gratis oppskrift på kluter,
inne på facebook siden sin.
Vi er mange strikke glade som har hatt det gøy når vi har prøvet ut oppskriftene hennes.
Da den første oppskriften ble lagt ut strikket jeg en med engang som jeg ga bort
(denne har jeg ikke bilde av).
Så måtte jeg bare strikke ferdig en del ting som skulle gis bort,
før jeg kunne ta fatt på de neste klutene.
Alle disse er strikket i juli,
så da melder jeg de på Pinnekrokens sommerutfordring Godværsdag.
Kurven med sommer kluter i :)
 
Juniper= Einer
er strikket i garn fra Ice Yarn Baby Cotton.
Måtte ta bilde sammen med den nye bambusen ;)
 
White Birch= Hvit Bjørk 
er strikket i Tuva fra Europris
Dette mønsteret er vel det jeg liker best
Bird Cherry= Hegg
er strikket i Baby Cotton
Goat Willow= Selje 
er strikket i Tuva.
Dette mønsteret var vel det jeg plaget mest med,
ble ikke perfekt :(
Rowan Tree= Rogn
er strikket i baby cotton
Så kom The grand finale!
Denne strikket jeg i Bomull Sport, som jeg hadde liggende.
Måtte strikke to da jeg ikke likte den brune fargen så godt...
Dette blir nok julegaver i år hihi ;)
Da har jeg begynt å strikke ei pute med inspirasjon fra en av klutene <3
Da sitter jeg her å koser meg med strikkingen,
mens snuppene mine leker og koser seg i solen.
Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Takk for flott Godværsdag-bidrag til Pinnekrokens sommerutfordring!

    Nydelige kluter. Jeg har akkurat oppdaget Bittami's side selv, og begynte i går på Hegg - min favoritt også ;)

    Hilsen Eirin
    Pinnekroken

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Lykke til med Hegg.
      Hilsen Tanja

      Slett
  2. Så mange flotte kluter og håndklær du strikker :D Imponert over de flotte mønstrene :D

    SvarSlett