fredag 29. juni 2012

Sjokoladekake


Denne kaken har jeg fra barnehagen, jeg gikk i som liten.
Når det var bursdag så baket bursdagsbarnet denne kaken, sammen med en ansatt.
Mine barn elsker den, og i 14 år har jeg baket den til bursdagene her.
Den er veldig enkel å lage:)
Bare prøv...

 
Her kommer oppskriften:
4 egg
3-4 dl sukker
8 1/2 dl hvetemel
4 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
2-3 dl melk
300 g smør (smeltet)
Bake kake søte:

Smelt smør..

Pisk egg og sukker sammen.

Bland det tørre godt sammen.

Bland så alt sammen, til ei klumpefri røre.
Hell røren i en langpanne.
Stek kaken på 200 grader i 20 min.

La den avkjøle seg imens du lager glasuren.
Slik lager du glasur:
6 ss smør
2ts vaniljesukker
300 g melis
2 ss kakao
4-5 ss kaffe

Slik gjør du det:
Smelt smør.
Bland det tørre godt sammen..

Bland så det våte i det tørre,
til en tykk og klumpefri røre.

Smør den så oppå kaken.


Pynt så med hva det måtte være, forskjellige strø eller evt godteri du måtte ha.

Mmmmmm.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar