søndag 2. desember 2012

Julecupcakes (heklet)!

 
Da er vi begynnt på julebaksten ;)
Heldigvis holder disse seg til neste jul også hihi...
Disse skal bli kalender gaver til jentene mine <3
Jeg så noen heklet cupkaker i en garn butikk,
da jeg spurte etter oppskriften hadde hun desverre ikke det :(
Jeg tenkte at pynten kan da ikke være så innmari vanskelig å lage....
Så da satte jeg i gang å prøve meg fram.
Apelsinskiver:
Start med gul farge.
Begynn med en magisk ring.
1 omg. legg opp 5 fm i Magisk ringen
2 omg. Hekle 2 fm i hver m (10)
3 omg. Hekle 1fm i første m og 2 fm i neste m omg ut (15)
4 omg. Hekle 1 fm i de 2 første m og 2 fm i neste m omg ut (20)
Bytt så til orange.
5 omg. Hekle 1 fm i de 3  m og 2 fm i neste m omg ut (25)
Fest trådene.
Sy så mønster med hvit tråd...
Desverre ble bildene veldig dårlige :(
Så til jul ønsker jeg meg et refleks kamera ;)
 

Disse kirsebærne fikk jeg også ide på garn butikken.
Jeg har jo heklet med en kirsebær før,
men det blir litt kjedelig :(
Lysesød hadde heklet cupcaker med engelsk konfektig,
dette måtte jeg jo prøve :))
Da jeg kom over disse konfektene i julens fargerogså inne hos henne, 
måtte jeg jo prøve det også ;)
Så da kan små jentene kose seg med Julecupkaker på lekekjøkkenet sitt <3
 
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar