fredag 14. desember 2012

Poseskjuler!

Jeg har endelig fått tatt fram sy maskinen min,
så da måtte jeg sy noen julegaver :)
Jeg har lenge tenkt å sy en poseskjuler til meg,
men får aldri ut fingeren...
Nå ble det endelig gjort,
men jeg må nok vente til etter jul med å sy en til oss.
De er veldig lette å sy..
Dette gjorde jeg :
Stoffbit ca 70x50,
jeg har brukt lin stoff på min.
Sy på bilde før du syr den sammen.
Brett stoffet med rett mot rett,
sy så sammen.
Brett inn ca 3 cm til fold på begge kortsidene og sy,
men la det være et lite stykke åpent til å få inn strikken
(jeg har brukt buksestrikk).
Dra igjennom strikken og knyt den.
Åpningen oppe skal være stor nok til å fylle på med poser
(jeg har brukt en snor her slik at man kan reguleres selv),
og åpningen nede skal være så liten at posene kan dras ut uten at de faller ut av seg selv.
Sy på en hank i sømmen øverst i langsiden,
slik at poseskjuleren kan henges opp. Nå er det bare å rette poseskjuleren :)
Jeg hadde bare to bilder liggende,
så da ble det bare to med bilde på.
Desverre ble dette bilde oppned,
fikk ikke lastet det opp igjen rette vei :(
Så ble det en uten noe på.
I dag har jeg tenkt å få laget noen poseskjuler av julestoff,
jeg fikk julestoff ,som jeg hadde bestilt fra stoff og stil, i posten i går :)
 Nå skal jeg kose meg med symaskinen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar