søndag 16. desember 2012

Tøff God Jul vimpel!

Da har jeg syd meg God Jul vimpler :)
Var innom Tyrifryd og så vimpelen hennes,
måtte jo lage slike selv da ;)
Så jeg klippet til en mal
14 cm øverst og 15 cm langt (fra midt på øverst til vimpelens spiss).
Jeg brukte lin stoff.
Først klippet jeg ut malen,
la den på stoffet og klippet rundt.
Deretter sydde jeg sikk sakk søm rundt alle vimplene slik at de ikke skal rakne.
Øverste kant ble brettet ned og en snor lagt inni,
Før jeg syde en rett søm.
Da alle vimplene var ferdig syd,
"malte"jeg bokstavene på,
brukte en bokstav sjablong fra stoff og stil,
og Javana Sunny textil maling farge dunkelbraun kjøpt på hobby kunst.
Ble så fornøyd at jeg syde enda en,
denne skal jeg gi bort :)
Rød malingen er kjøpt på stoff og stil.
Ble veldig fornøyd med dem <3
God Jul <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar