søndag 2. februar 2014

Dora kaken til lillemors 4 årsdag!

Lillemor er så utrolig glad i Dora the explorer.
6 åring vår er litt lei av Dora,
men da vi satt å planla bursdagskaken til lillemor var vi enige om at vi MÅTTE ha Dora kake :)
Jeg kom over dette settet på kakedeg.no. det var jo bare utrolig søtt.
Jeg brukte ei vanlig sjokoladekake med sjokoladeglasur på,
jeg laget gress og blomster av royal Icing.
For å lage blomsten brukte jeg en tipp 109.

Slik laget jeg royal Icing:
1 eggehvite
noen dråper Strawberry-kiwi flavor
190g melis
Slik gjør du:
skille eggeplommen og eggehviten.
Pisk eggehviten.
Ha så i melis og essenser og pisk til den er hvit og luftig.
Bland inn farger om du ønsker..
Husk den stivner og blir litt hard.
Diego fikk en fotball med i bilen sin.
Denne kaken var morsom å lage,
og best av alt bursdagsbarnet var veldig glad for kaken (og figurene).

Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar