torsdag 19. desember 2013

Lysball!

Endelig fikk jeg laget meg en lysball,
har lenge planlagt å lage en.
Jeg fikk god hjelp av min kjære datter på 6 år.


Dette trenger du:

Ballong,
olje,
trelim (tapetlim etc kan også brukes),
garn,
litt jukse snø eller glitter om du vil (kan droppes),
led lyslenke (min er kjøpt på clas ohlson til 49 kr).
Jeg letet litt i restegarnet mitt til jeg fant en god slump med en farge jeg likte.
Jeg la tråen godt nedi limet en stund,
imens blåste jeg opp en ballong til ønsket størrelse og smurte den inn med olje.
Så var det bare å surre tråden rundt og rundt,
til man er fornøyde. Jeg hadde ikke så mye tråd på,
jeg var litt redd jeg skulle få problemer med å stikke lysene inn etterpå.
Så strødde jeg litt jukse snø på,
og hengte den så opp til tørk over natten (eller til den er tørr).
Da den var tørr,
stakk jeg hull på ballongen,
og klippet bort litt overflødig lim med ei liten neglesaks.
Puttet så lysene inn en etter en.


Diy bazar og Dilla på håndarbeid skal kåre "Årets beste DIY til hjemmet",
dette blir mitt bidrag.
Har du lyst å se flere diy er det bare å klikke her

Den ble så fin og stemningsfull <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar