tirsdag 28. januar 2014

Endelig fikk vi tak i en Kaluza matboks!

Jeg har lenge hatt lyst på Susanne Kaluza sin nye matboks,
og både mor og datter ble kjempe glade da Rimi endelig fikk inn den igjen :)
Det var ei stolt jente som fikk med seg matboksen på skolen.
Mandag:
Før brukte jenta mi denne tupperware matboksen,
den er veldig fin og kjekk men dessverre er den litt i største laget.
Her er det druer,
lomper med prim på,
 en ris blanding med mais og oliven
og litt soyasaus i en liten plast flaske formet som en fisk,
en liten salat med paprika og tomat (eieren fikk bestemme selv hva hun vil ha av grønnsaker),
jeg har også sendt med sugerør,serviett og en liten gaffel.
Det var ikke mye mat igjen, lillemor storkoste seg med nisten sin.
Tirsdag:
(og endelig ny matboks)
Mini grissini,
mango, kiwi og
og en pasta salat med fiberrik makaroni, oliven, agurk og cherrytomater.
Lillemor ville også ta bilde av matpaken sin.

Torsdag:
Ostebriks med skinke på,
nudler og mais,
og blåbær spyd
(tre blåbær på tannpirkere).

Fredag:
Mango blomster,
rester etter middagen ris, laks, oliven og tomater,
soyasaus(til å ha på ris blandingen) i ei plast flaske formet som en fisk og en serviett :)

La barna være med å lage matpaken.
Når minste-mor er i seng på kvelden,
hjelper lillemor meg med å lage nistepakken hun skal ha med på skolen.
Hun velger ut grønsaker og frukt samt stikker ut med en utstikker.
Hun er ekstra stolt av matpakken hun får hjelpe meg med :)
Av og til er hun med i butikken og velger ut det hun vil ha med i nistematen sin.

Her kan du finne mine tips til en morsom matpakke:)

Vi kjøper endel sushi og de brettene man får kjøpt i dagligvare butikkene
følger disse morsomme plast flaskene (som ligner på en fisk) med soyasaus.
Det hender at vi får noen til overs,
og da sender jeg de med i nistepakken. 
Ha en fin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar