søndag 27. oktober 2013

Nistemat uke 43

Skolematen trenger ikke være kjedelig,
heller ikke innviklet.
Ofte er det nok med et sugerør eller en serviett.
Litt rester etter middagen i stede for tørre brødskiver,
er også noe barna setter pris på :)
Eller bruk pepperkake formene til å stikke ut morsomme figurer av brødskiven:)
Dette er min jente sin skolemat fra uken som var,
her er det litt forsmak på Halloween maten.
 
Mandag:
Spøkelse brødskive med skinke på og sjokolade øyne og munn,
fiskepudding stikket ut som blomst og cupcake og noen agurk skiver,
Jordbær med et lite sjørøver flagg
og noen mini grissini.
Når jeg laget middag skar jeg fiskepuddingen i fine skiver,
stakk ut blomster og cupcake før jeg stekte dem.
 
 
(Regnfull) Tirsdag:
Druer med agurk paraply,
noen kjeks med skinke paraplyer,
en babybel ost og et havre-pinnsvin-bolle.
 
 
Onsdag (uteskole):
Pølse og spelt lompe,
ketchup i blomster boksen og ei skje til å ta den med,
en serviett,
druer og
bokstav kjeks.
Servietten hadde jenta mi fått godt bruk for etter at hun hadde grillet ute i skogen.
 
 
Torsdag:
Blåbær,
Pizza formet som flaggermus og spøkelse,
et kanin egg,
 cherrytomater (prøvde å forme de som et hjerte),
og mini-toasts med leverpostei på.
 
 
Fredag:
Vannmelon blomst,
mini grissini,
Babybel ost,
 cherrytomater  på en tannpirker,
spelt lompe med leverpostei på
og etter jeg hadde tatt bilde sendte jeg med denne bamsebrødskiven
siden jenta mi ville ha den med :)
 
Her kan du se hvor jeg kjøper samt hvor mye det koster det jeg bruker for å lage nistepakken til datteren min :)
 
Ha en fin søndag :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar